تصویر مربوط به مطلب

اصول تمرینات آب درمانی

آب ‌درمانی، ورزش کردن در آب گرم است. آب دارای خواص منحصر به فردی است که هم درمان می‌کند و هم سلامتی می‌آورد و به خصوص برای افرادی مفید است که به راحتی نمی‌توانند به حالت نخست برگردند یا روی زمین ورزش کنند. در اینجا ما به برخی ورزش‌هایی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید آن‌ها را در آب انجام دهید (قبل از انجام این ورزش‌ها با متخصص هیدروتراپی خود مشورت کنید).

 
تمرینات گرم کردن و سرد کردن بدن در آب‌ درمانی
 
گرم کردن بدن قبل از ورزش کردن، از وارد آمدن فشار به عضلات و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. بدن خود را در آب فرو برید و به عضلات خود اجازه دهید راحت و آزاد باشند؛ سپس به مدت پنج دقیقه در آب راه بروید تا جریان خون بدنتان روان شود. به مدت پنج دقیقه حرکات کششی انجام دهید در حالی که در آب ایستاده‌اید. هر حرکتی که موجب درد می‌شود را متوقف کنید.
 
 
 
تمرینات قلبی عروقی
 
با استفاده از جلیقه نجات، خود را به صورت صاف و مستقیم در آب نگه دارید و به مدت 5 تا 15 دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید. راه بروید، به عقب و به جلو بدوید یا حرکات جهشی و پرشی انجام دهید تا ضربان قلب شما افزایش یابد.
 
 
 
تمرینات قسمت فوقانی بدن
 
 در استخر بنشینید یا بایستید. با انجام طیف کامل حرکتی مفاصل، به آرامی مفاصل خود را حرکت دهید؛ تا جایی که توان دارید، بین سه تا هشت بار این حرکات را تکرار کنید.
 
با بازوهای خود، سطح آب را به زیر هل دهید طوری که در سطح آب دایره‌های کوچکی تشکیل شود؛ سپس دایره‌های بزرگ و بزرگ‌تری روی سطح آب بسازید، ابتدا به سمت داخل و سپس به سمت بیرون.
 
 آرنج‌های خود را خم کنید، سپس بازوهای خود را راست کنید.
 
 مچ دستان خود را به صورت دایره‌ای بچرخانید، سپس آنها را به سمت جلو و عقب خم کنید.
 
دستان خود را مشت کنید، سپس انگشت‌ها را راست کنید.
 
تمرینات قسمت تحتانی بدن
 
در استخر بنشینید طوری که به جایی تکیه داده باشید؛ زانوی خود را راست کنید، مچ پا را خم کنید و انگشتان پا را به مست جلو بکشید.
 
انگشتان پا را حلقه و سپس آن‌ها را صاف کنید.
 
مچ پای خود را به صورت دایره‌ای بچرخانید؛ ابتدا در جهت گردش عقربه‌های ساعت و سپس برخلاف آن.
 
 به آرامی یکی از پاهای خود را بالا بیاورید طوری که زانو راست شود؛ سپس زانو را دوباره خم کنید.
 
 یکی از زانوها را بلند کنید و آن را به صورت محکم به سمت قفسه سینه بیاورید؛ دست‌ها را در زیر ران‌ها یا روی زانو قرار دهید تا بتوانید عضلات را کشش دهید.
 
ساق پا را دوباره به جلو ببرید، به صورت نوسانی آن را به یک سمت حرکت دهید، به مدت پنج ثانیه نگه دارید و آن را در مقابل بدن خود حرکت دهید و به سمت دیگر ببرید.
 
این تمرین را برای پای راست تکرار کنید. دست‌ها را روی مفصل ران قرار دهید و بدون حرکت دادن پا، به آرامی آن را به سمت راست و سپس به سمت چپ‌ خم کنید. این حرکت را در جهات دیگر نیز تکرار کنید.
 
در صورتی که هر گونه تردید و سؤالی در مورد این تمرینات دارید، از متخصص هیدروتراپی خود سؤال کنید.


لیست مربیان این دوره آموزشی

تصویر نام ونام خانوادگی مدرک -

تاریخ : 1396/5/1 | زمان : 1:11 PM | نویسنده :مدیریت وب سایت |

پیشنهاد / انتقاد / نظرات

نام و نام خانوادگی (لازم)

ایمیل (لازم)

پیشنهاد / انتقاد / نظرات