تصویر مربوط به مطلب

آیا نوشیدن قهوه باعث کم آب شدن بدن میشود؟

چقدر قهوه بنوشیم؟
هر چند نوشیدن قهوه موجب کم‌آبی بدن نمی‌شود اما باید یادتان باشد که در مصرف قهوه اعتدال را رعایت کنید. زنان باردار، آن‌هایی که فشار خون بالا دارند و یا افرادی که قند خون‌شان بالاست، شاید بهتر باشد از نوشیدن قهوه اجتناب کنند یا از قهوه‌های بدون کافئین استفاده کنند. اگر نوشیدن قهوه باعث احساس رعشه، اضطراب یا بی‌خوابی‌تان می‌شود، توصیه می‌شود، مصرف کافئین را کاهش دهید.

اینکه چه میزان باید قهوه بنوشید را شیوه‌ی واکنش بدن‌تان نسبت به قهوه تعیین می‌کند.
به طور کلی، بیشتر بزرگسالان می‌توانند حدود ۴ فنجان قهوه در روز بنوشند، بدون اینکه خطری تهدیدشان کند. مطالعات زیادی هم نشان داده‌اند، نوشیدن قهوه در حد اعتدال، به کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و عروقی، پارکینسون و سرطان کبد کمک کرده و حتی برای تقویت حافظه نیز مفید است.
یک هشدار که در مورد مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار وجود دارد این است که مراقب سایر موادی که داخل آن است باشید؛ از افزودن مقدار زیادی از شیرین‌کننده‌ها و یا خامه اجتناب کنید. این مواد می‌توانند کالری دریافتی‌تان را افزایش بدهند. نوشیدن قهوه‌ی پر از شکر، وزن‌تان را بالا برده و احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را هم افزایش می‌دهد. بنابراین نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین، از نظر خاصیت، برابر با نوشیدن قهوه‌‌ی کم شیرین یا بدون شکر نیست.
قهوه و چای، آنتی‌اکسیدان‌هایی دارند که برای بدن بسیار مفید است، در حالی‌که نوشابه‌های گازدار، هیچ خاصیتی ندارند.
قهوه، آبرسانی بدن و ورزش
ورزش می‌تواند نیاز بدن به آب را بیشتر کند زیرا حین تعریق، آب زیادی از بدن از دست می‌رود. بنابراین، ورزشکاران در مقایسه با آن‌هایی که ورزش نمی‌کنند، نیاز بیشتری به مایعات دارند. آیا نوشیدن قهوه می تواند بین جلسات ورزشی، نیاز بدن به آب را تامین کند؟
طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۴ صورت گرفت، پاسخ این سوال، مثبت است. محققان، تاثیر نوشیدن مایعات کافئین‌دار را بر تامین آب بدن بعد از ورزش را مورد بررسی قرار دادند. اما به این نتیجه نرسیدند که نوشیدنی‌های کافئین‌دار، مانع وضعیت هیدارته‌ی بدن می‌شوند.
سعی کنید بیشتر آب بنوشید
این گفته که قهوه بدن شما را کم آب می‌کند، بیشتر یک شایعه‌ی قدیمی است و پشتوانه‌ی علمی ندارد. مطالعات نشان داده‌اند نوشابه‌های کافئین‌دار به اندازه‌ی آب می‌توانند بدن‌تان را هیدارته کنند. برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند نوشیدن ۴ تا ۶ فنجان قهوه در روز، خطری برای سلامتی ندارد و حتی می‌تواند ریسک بیماری‌های مزمن را کاهش بدهد. برای اینکه بیشترین بهره را از نوشیدن قهوه ببرید، از شیرین‌کننده‌ها پرهیز کنید. اگر کافئین، عوارض ناخوشایندی برای‌تان دارد، مصرف‌تان را طبق نیازهای خاص خودتان تغییر دهید.



لیست مربیان این دوره آموزشی

تصویر نام ونام خانوادگی مدرک -

تاریخ : 1396/5/10 | زمان : 5:03 PM | نویسنده :مدیریت وب سایت |

پیشنهاد / انتقاد / نظرات

نام و نام خانوادگی (لازم)

ایمیل (لازم)

پیشنهاد / انتقاد / نظرات