تصویر مربوط به مطلب

ورزش در زمستان و هوای بسیار سرد

خیلی ها بر این باورند که تمرین ورزشی در هوای سرد زمستان ، زبان آور است و اصولا در هوای سرد به جای ورزش کردن ، در خانه و یا محل کار می مانند ، اما ورزشکاران با تجربه و آنها که با علم ورزش آشنایی دارند ، خوب می دانند نه تنها تمرین ورزشی در زمستان مفید و سازنده است ، بلکه بدن را برای تمرین های بهاری ومسابقه های سنگین مقاوم و آماده می کند . تمرین زمستانی ، مبنای قوی شدن بدن و بالا رفتن استقامت عمومی است

تمرین در هوای بسیار سرد

بر ای این که بتوانید در هوای سرد تمرین کنید ، باید به این شیوه تمرین عادت کنید . کسی که آمادگی ندارد و ناگهان شروع به تمرین در هوای سرد زمستانی می کند ، ممکن است با مخاطراتی روبه رو شود . بنابراین سعی کنید کم کم خود را به این عادت دهید . در این صورت ، حتی در دمای زیر 20 درجه سانتی گراد نیز براحتی تمرین خواهید کرد .

اگر تاثیر مثبت هوای سرد را دریابید و چگونگی مقابله با آن را بدانید ، تمرین در سرما میتواند تجربه بی خطر ، مطبوع و نیرو بخش باشد . در اینجا چند قاعده اساسی تمرنی در هوای سرد را ذکر می کنیم . ـ لباس مناسب بپوشید ، تا بدنتان گرمای خود را حفظ کند . توجه ویژه ای به حفاظت انگشتان ، گوشها ، پنجه های پا و بینی داشته باشید . ـ غذایی مقوی بخورید این غذاها به شما انرژی می دهد تا در هوای سرد ، خود را گرم نگاه دارید. ـ برای خو گرفتن به سرما ، در سرما تمرین کنید .

ـ علایم ، هشدار دهنده کاهش درجه حرارت داخل بدن را بشناسید
. این علایم عبارتند از : گنگی گفتار ناهماهنگی دستها ، ناتوانی در راه رفتن و آشفتگی فکری .ـ علایم ، سرمازدگی در شرف وقوع ، یعنی سوزش پوست ، سرخی بینی و ناهماهنگی دست و پا را بشناسید .

بدن ما چگونه خود را برابر سرما حفظ می کند

“ گیپ مرکین ” ، پزشک ورزشی که سالها دویدن را تجربه کرده است ، می گوید : چند سال پیش “ دیوناتین ” دونده استقامتی و من در یک مسابقه 30 کیلومتر صحرانوردی زیر برف و بوران رقابت می کردیم . سوز یرد ، برودت هوا را به زیر صفر رسانده بود . هنگامی که مشغول دویدن بودیم ، احساس راحتی می کریدم و سرما آزارمان نمی داد . بدن ما 15 تا 20 برابر بدن آنهایی که داخل خودروها بودند ، گرما تولید می کرد. حتی انان که هر 1 کیلومتر را در 8 دقیقه به آرامی می دوند ، بدنشان 10 برابر بدن افرادی که حرکت نمی کنند ، گرما تولید می کند . به این دلیل ، فوتبالیست ها در میدان احساس سرما نمی کنند ، اما تماشاچیان در سکوها بشدت می لرزند . به هر حال ، با پریدن به بالا و پایین ، می توانید تا اندازهای خود را در برابر سرما محافظت کنید .



لیست مربیان این دوره آموزشی

تصویر نام ونام خانوادگی مدرک -

تاریخ : 1396/7/30 | زمان : 4:25 PM | نویسنده :مدیریت وب سایت |

پیشنهاد / انتقاد / نظرات

نام و نام خانوادگی (لازم)

ایمیل (لازم)

پیشنهاد / انتقاد / نظرات