تصویر مربوط به مطلب

پیلاتس در دوران بارداری

زنانی که در دوران بارداری به طور مرتب ورزش می کنند ،دارای زایمان فعال کوتاهتر و زایمان های سزارین کمتری هستند و جنین آنها در طول زایمان متحمل دیسترس کمتری می شود..

با این حال معمولا در دوران حاملگی زنان از ورزش و فعالیت فیزیکی منع می شوند

علت پایین بودن انجام فعالیت های ورزشی در دوران بارداری شاید به این دلیل باشد که زنان فکر می کنند ورزش برای بارداری خطرناک است.جهت ترغیب زنان باردار به ورزش،ایجاد روش های موثر ورزشی و شناخت و کنترل عوامل خطر ضروری می باشد، پیلاتس كه از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده است، بین بدن و مغز هارمونی ایجاد کرده قدرت و استقامت تمام اعضای بدن را بالا برده و عمیق ترین بخش عضلات را مورد هدف قرار می دهد و حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می دهد که مانع ایجاد صدمات ورزشی شود

 تمرینات پیلاتس در دوره بارداری بر سلامت عمومی پس از زایمان تاثیر مثبت دارد و میتوان از تمرینات پیلاتس در سه ماهه دوم بارداری با صلاح ديد و تأييد پزشك👩🏻‍⚕️👨🏼‍⚕️متخصص در كلاس هاي مخصوص بانوان باردار 🤰🏼يا كلاس هاي خصوصي❗️ با هدف بهبود سلامت عمومی پس از زایمان در زنان نخست زا استفاده کرد.


🤰🏼ورزش پيلاتس بعد از زايمان
.
 وقتی كه نوزادی به دنیا می‌آید، اكثر مادران به كاستن از وزن اضافی خود كه در اثر بارداری ایجاد شده فكر می‌كنند. كاستن از وزن اضافی، كمك می‌كند تا فرم بدنی بهتری به دست آید. اما این تنها فایده ورزش نیست. به جز كاهش وزن، ورزش پس از زایمان منافع دیگری نیز دارد، مانند:


🔵 كاهش استرس
 
🔴 جمع شدن عضلات شكمی ‌و عضلات لگن كه كشیده شده‌اند
 
🔵 افزایش انرژی
 
🔴 كاهش میزان افسردگی كه می‌تواند پس از تولد نوزاد ایجاد شود
 
🔵 افزایش آمادگی بدنی برای نگهداری و مراقبت از كودك
.
😩وقت نداشتن و وجود نوزاد بهانه اي شايع بين مادران براي ورزش نكردن 👌🏻
همانطور كه نوزاد نياز به رسيدگي و مراقبت دارد نيز شما هم به عنوان يك مادر بايد از سلامت جسمي و روحي و رواني برخوردار باشيد پس با يك برنامه ريزي صحيح تنبلي را كنار گذاشته، حتي ورزش كردن ميتواند با شروع حركات ساده زیر نظر مربی خود در منزل باشد،
 تا بدن به سطح آمادگي لازم جهت همراهي كلاس هاي گروهي برسد.💪🏼
.
اگر تصمیم دارید پس از زایمان شروع به ورزش كردن كنید ابتدا با ❌پزشك 🙍🏼👩🏻‍⚕️❌خود مشورت كنید تا مطمئن شوید كه در این زمان، با شرایطی كه دارید، شروع ورزش برای شما بی‌خطر است. سپس هدف خود را مشخص كنید. اگر هدف شما كاهش وزن است، ورزش مداوم و رژیم غذایی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است و به راحتی شما را به وزنی كه پیش از بارداری داشته‌اید می‌رساند. میزان مطمئن كاهش وزن، بدون ضرر برای سلامتی، در حدود 900450 گرم در هفته است، پس باید مرقب باشید كه در این كار زیاده‌روی و عجله نكنید، حتی ممكن است برای اینكه به وزن پیش از بارداری خود برسید به 12 ماه زمان نیاز داشته‌باشید و اگر نوزاد از شیر شما تغذیه می‌كند، احتمالاً این زمان كمی ‌طولانی‌تر خواهد شد.



لیست مربیان این دوره آموزشی

تصویر نام ونام خانوادگی مدرک -

تاریخ : 1396/8/6 | زمان : 11:20 AM | نویسنده :مدیریت وب سایت |

پیشنهاد / انتقاد / نظرات

نام و نام خانوادگی (لازم)

ایمیل (لازم)

پیشنهاد / انتقاد / نظرات