تصویر مربوط به مطلب

اسکواش

رشته ترکیبی سرعتی 

فواید ورزش اسکواش
 
تحقیقات بسیاری نشان داده است افرادی که روی قاعده منظم اسکواش بازی می کنند، حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند. ورزش هایی مانند اسکواش قسمت های جلویی و قشر بالایی مغز که به تمرکز مربوط می شود را تحریک می کنند. افرادی که به طور مداوم اسکواش بازی می کنند انرژی و قدرت بدنی و تحمل بیشتری خواهند داشت که این امر در مدت کمی بعد از آغاز تمرینات، کاملا محسوس خواهد بود.
 
اسکواش سبب می شود استرس و اضطراب در ورزشکار به پایین ترین حد خود برسد و در این حالت بدن فرد بعد از یک یا دو ساعت پس از اتمام تمرینات، اندورفین بیشتری تولید خواهد کرد که این امر اعصاب را تسکین داده و آسودگی خیال را افزایش می دهد. در ورزش اسکواش علاوه بر اینکه افراد کالری زیادی می سوزانند، مفصل ها، استخوان ها و ماهیچه های سالم تری نیز خواهند داشت. 
 
اسکواش می تواند ورزشی کمکی برای سایر رشته های ورزشی باشد و ورزشکاران دیگر رشته ها می توانند از آن به عنوان یک مکمل تفریحی و در عین حال تقویت کننده شاخص هایی مثل سرعت، چابکی، تعادل، هماهنگی و ... که در بسیاری از رشته ها حائز اهمیت هستند، استفاده کنند. برگزاری مسابقات اسکواش در کنار بناهای تاریخی، فضاهای رو به دریا و ... جاذبه های این رشته را افزایش داده است.
 
فواید و مضرات ورزش اسکواش
 
اسکواش ورزشی است که نیاز به آمادگی جسمانی بالا دارد. کم و زیاد شدن سرعت و شتاب های پی در پی ممکن است باعث مشکلات قلبی شود. به همین دلیل مراقبت هایی برای جلوگیری از خطرات احتمالی لازم است. اسکواش باعث انعطاف پذیری بیشتر و سرعت و عکس العمل بالاتر می شود. این ورزش استقامت بدن را به هنگام فعالیت شدید بیشتر می کند و سبب شتاب بیشتر و بهبود سریع تر می شود. اسکواش باعث تحریک ماهیچه های قلب و بالا رفتن استقامت بدن می شود.
 
نکات مورد توجه در ورزش اسکواش
 
شدت تغییرات فیزیکی و شتاب پی در پی ممکن است به قلب و عروق فشار بیاورد؛ بنابراین از سن 40 سالگی به بالا باید ورزشکاران تست های ورزشی بدهند تا از نبود خطر مطمئن شوند. افرادی که از فضای بسته واهمه دارند ممکن است در زمین اسکواش احساس ناراحتی کنند، بنابراین بهتر است این ورزش را انجام ندهند.


لیست پکیج های آموزشی این دوره آموزشی

تعداد جلسات طول مدت دوره تعداد جلسات قابل فریز هزینه هر جلسه هزینه کل
10یک ماه 2 1800001800000 ثبت نام


لیست مربیان این دوره آموزشی

تصویر نام ونام خانوادگی مدرک -

تاریخ : 1395/11/30 | زمان : 9:34 AM | نویسنده :مدیریت وب سایت |

پیشنهاد / انتقاد / نظرات

نام و نام خانوادگی (لازم)

ایمیل (لازم)

پیشنهاد / انتقاد / نظرات